یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین-محمد رسولی: اتحادیه اروپا به آلمان‌ها اجازه داد مبلغ 165 میلیون دلار در پروژه تحقیق بر روی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنند

این کمک 165 میلیون دلاری اتحادیه اروپا در راستای طرح کلی این اتحادیه برای خارج شدن از سلطه موتورهای جستجوی آمریکایی از جمله گوگل است و این اتحادیه بسیار امیدوار است نتیجه این پروژه بتواند حریف مناسبی برای گوگل باشد.

این پروژه آلمانی‌ها به منظور بسط و گسترش جستجوی چند رسانه‌ای در نسل جدید اینترنت است که قابلیت شناسایی، ترجمه و فهرست‌کردن متون، صوت، عکس و ویدیو را خواهد داشت.
در این پروژه دولت آلمان در ابتدا و برای شروع سریع آن از شرکت‌ها وصنایع بزرگ این کشور نظیر زیمنس، SAP ، تامسون و EMPOLIS  کمک خواهد گرفت تا بتواند سریعتر پروژه را به بهره‌برداری برساند. در آینده نه چندان دور نیز صنایع کوچکتر نیز وارد میدان شده تا با سرمایه‌گذاری بتوانند سهمی در درآمدهای آینده آن داشته باشند.
فرانسوی‌ها نیز در حال مذاکره با اتحادیه اروپا هستند تا با گرفتن 112 میلیون دلار، پروژه مشابهی را زیر نظر شرکت ویدیویی تامسون فرانسه آغاز کنند.

این اتحادیه تا سال 2011 به آلمانی‌ها فرصت داده تا پروژه خود را به بهره‌برداری برسانند

آمریکایی‌ها به دلیل دارا بودن شرکت‌های کامپیوتری و اینترنتی بزرگ و معتبر، در راس تکنولوژی اطلاعات جهان قرار گرفته‌اند و اتحادیه اروپا قصد دارد مجموعه کشورهای خود را در سال‌های آینده از زیر سلطه آمریکایی‌ها خارج کرده و درآمدهای حاصل از این تکنولوژی روز را نصیب خود کند.

گوگل نیز در واکنش به این تلاش اروپایی‌ها، اعلام کرد که از هرگونه فعالیت دمکراتیک برای دسترسی به اطلاعات از سوی رقبا استقبال خواهد کرد.
گوگل اکنون پردرآمدترین شرکت اینترنتی جهان محسوب می‌شود. این شرکت که تنها 9 سال از عمر آن می‌گذرد، در سه ماهه دوم سال جاری 925.1 میلیون دلار سود داشته که 28 درصد نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش داشته است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 27191

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز